تیتر امروز

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند
گزارش اختصاصی دیدارنیوز از مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم

سردار علایی: نابودی اسرائیل حتمی است، چون امام (ره) فرمودند

سردار حسین علایی در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت محمد منتظرالقائم ضمن بیان روایت خود از عملیات آمریکایی طبس و نحوه به شهادت رسیدن منتظرالقائم، در دفاع از عملیات ایران علیه اسرائیل گفت: اسرائیل...
در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی
عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران در تنگنای بیست و نهم

در جستجوی روزنه‌ای حدفاصل ساختار حقیقی و حقوقی

در بیست و نهمین برنامه از تنگنا و فصل سوم آن، حامد شجاعی میزبان عماد بهاور، عضو شورای مرکزی نهضت آزادی ایران است و درباره تحولات درونی این تشکل و برخی مسائل مهم فضای سیاسی گفت‌وگو کرده است.

ورود دادستان به حادثه آتش سوزی شیطان کوه لاهیجان

در پی آتش سوزی درختان و علفزار‌های اطراف آبشار شیطان کوه لاهیجان، دادستان عمومی و انقلاب این شهرستان دستور شناسایی عاملان این حادثه را صادر کرد.

کد خبر: ۱۳۳۲۶۴
۱۲:۱۱ - ۱۸ تير ۱۴۰۱

ورود دادستان به حادثه آتش سوزی شیطان کوه لاهیجان

دیدارنیوز: در پی آتش سوزی درختان و علفزار‌های اطراف آبشار شیطان کوه لاهیجان، دادستان عمومی و انقلاب این شهرستان دستور شناسایی عاملان این حادثه را صادر کرد.

آتش سوزی عصر روز گذشته درختان و علفزار‌های اطراف آبشار شیطان کوه لاهیجان پس از پنج ساعت تلاش آتش نشانان مهار شد.

به گفته رئیس آتش نشانی لاهیجان، پس از اطلاع از آتش سوزی، ۳۵ آتش نشان به همراه هشت دستگاه خودروی اطفای حریق به محل حادثه اعزام شدند.

سید احمد میربشیری، با بیان اینکه آتش نشانان از چند نقطه نسبت به مهار و کنترل حریق اقدام کردند، افزود: این آتش سوزی پس از پنج ساعت تلاش بی وقفه نیرو‌های آتش نشانی مهار شد.

وی علت دقیق وقوع آتش سوزی را در حال بررسی دانست و عنوان کرد: در این حادثه دو آتش نشان از ناحیه پا مصدوم و توسط اورژانس به بیمارستان منتقل شدند که در حال حاضر حال عمومی آنان مساعد است.

در پی آتش سوزی درختان و علفزار‌های اطراف آبشار شیطان کوه لاهیجان، دادستان عمومی و انقلاب این شهرستان دستور شناسایی عاملان این حادثه را صادر کرد.

ابراهیم انصاری، با بیان اینکه حفظ و نگهداری از منطقه بام سبز که یکی از نقاط مهم گردشگری شهر لاهیجان است بر همگان ضروری و واجب است، اظهار کرد: به دلیل رعایت نشدن اصول ایمنی در ماه جاری و به ویژه در تعطیلات، در مناطق سخت گذر بام سبز و اطراف آن شاهد حریق‌های متعدد هستیم که در هر مرحله از آتش سوزی بخشی از طبیعت تخریب و از بین می‌رود.

وی با بیان اینکه اقدامات لازم از سوی فرماندهی انتظامی لاهیجان برای شناسایی عاملان حادثه انجام خواهد شد گفت: به طور قطع دستگاه قضایی با اشخاصی که با آتش سوزی عمدی طبیعت را تخریب کنند به طور قانونی برخورد خواهد کرد.

دادستان لاهیجان با اشاره به بند ١٢ ماده ۵۵ از قانون شهرداری ها، گفت: انجام اقدامات لازم برای حفاظت از شهر در برابر سوانح طبیعی، چون زلزله، سیل، حریق، ترمیم دیوار‌های شکسته، تعمیر چاله‌ها و چاه‌های واقع در معابر و... بر عهده شهرداری است.

وی اضافه کرد: در جهت رعایت مواد ۲ و ۵ از دستورالعمل نظارت و پیگیری حقوق عامه مراتب به شهرداری اعلام شد تا در جهت انجام وظیفه قانونی پیش بینی شده، کلیه تمهیدات مورد نظر از قبیل به کار گرفتن نیرو‌های لازم برای نظارت و کنترل و انجام گشت‌های مستمر، انجام تمهیدات لازم برای جلوگیری از ورود افراد به مناطقی که به صورت بالقوه حادثه ساز است و نیز نصب تابلو‌های مربوط به ممنوعیت روشن کردن آتش در این مناطق با همکاری اداره‌های حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی لاهیجان را انجام و نتیجه اقدامات را به دادستانی گزارش دهد.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر:
بنر شرکت هفت الماس صفحات خبر
رپورتاژ تریبون صفحه داخلی
شهرداری اهواز صفحه داخلی